piątek, 11 września 2015

Mydło oczyszczające z czarnuszką Vatika


Vatika raczej znana jest ze swoich kosmetyków do włosów. Nie wszyscy wiedzą, że w asortymencie firmy znajduje się wiele innych kosmetyków. Między innymi mydła. Na Brugacie widziałam migdałowe, oliwkowe i właśnie z czarnuszką. Ponieważ Yardleya nie było a mydło potrzebowałam na już sięgnęłam po Vatikę.


Mydła używam już od jakiegoś czasu, tym razem nawet zdążyłam zrobić mu zdjęcie zanim je zużyłam. Nie zauważyłam jakiegoś zwiększonego wysypu, ale po kilku pierwszych użyciach moja skóra była lekko podrażniona. Mydła jak zawsze używałam tylko wieczorami, po myciu drobne stany zapalne czy wypryski były zaróżowione i piekące. Na szczęście wszystko normowało się w przeciągu nocy, ale nie było to przyjemne. Teraz nic takiego się nie dzieje, po części dlatego, że nie mam większych zmian na twarzy.

Poza początkowym podrażnieniem skóry mydło zasługuje na same plusy. Dokładnie zmywa makijaż, nie muszę wcześniej zmywać podkładu, bo i tak zostaje pięknie domyty. Po jego użyciu skóra jest dobrze oczyszczona, napięta, ale nie w nieprzyjemny sposób. Mydło może lekko wysuszać, u mnie się tak nie dzieje, bo zaraz po myciu nakładam tłusty krem. Bardziej suche cery mogą to odczuć. 


Zapach nie należy do moich ulubionych, jest nachalny i typowo mydlany, jak dla mnie lekko mdły. Konsystencja jest na medal. Na tyle twarda by mydło nie rozmiękało pod prysznicem oraz na tyle miękka by łatwo było je zmydlić. Piana jaką tworzy jest bardzo gęsta i przyjemna, prawie jak bita śmietana. Tutaj moje zdziwienie, bo czarne mydło tworzy ciemnoszarą pianę. Trzeba pamiętać by dokładnie spłukać prysznic po myciu, bo mydliny osadzają się wszędzie i wygląda to nieestetycznie. 

Poddając mydło ogólnej ocenie to nie należy ono do moich ulubionych. Bardziej podobało mi się mydło Saloon z glinką, ale to zdecydowanie lepiej wpływa na wszelkie zmiany trądzikowe. Pomimo początkowego podrażnienia ułatwia gojenie. Jeśli chodzi o zaskórniki to mydło nie zapycha, nie zauważyłam też wpływu na zaskórniki zamknięte. Warte wypróbowania, ale więcej po nie nie sięgnę


.

Dostępność Brugata 115g/17nok

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spamowi mówię stanowcze nie, Twój post ukaże się po moderacji :D